مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1395 ساعت 15:502017-01-24پزشكي

آب مروارید و دیابت مهمترین عوامل بروز نابینایی در جهان


آب مروارید،دیابت و همچنین آب سیاه مهمترین عوامل بروز نابینایی درجهان است.

- محمدرضا محمد علیها در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" افزود: ضرورت دارد بیماران مبتلا به دیابت که بیش از 5 سال از بیماری آنها می گذرد، هر شش ماه توسط یک اپتومتریست معاینه چشم شوند.

وی گفت: معمولاً در افراد مبتلا به دیابت به علت خونریزی و پارگی شبکیه ضرورت دارد چکاب چشمی پیوسته انجام شود زیرا سهل انگاری در بیماران دیابتی می تواند موجب بروز نابینایی شود.

رییس جامعه اپتومتری با بیان اینکه یک پنجم جمعیت بالای 40 سال کشور از دیابت رنج می برند افزود: باتوجه به افزایش چاقی وکم تحرکی در کشور زمینه بروز دیابت روز به روز افزایش می یابد که این رویه تهدیدی برای سلامتی بینایی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت اپتومتریست ها در حوزه پاراکلینیک است و تنها به تجویز و یا ساخت عینک محدود نمی شود، گفت: تست میدان بینایی، تست شبکیه، بروز یا افزایش زمینه آب مروارید و ارتباط بیماریهای چشمی با سایر بیماریهای سیستمی از جمله وظایف اپتومتریست ها است.

رییس جامعه اپتومتری ایران افزود: همایش پاراکلینیک در اپتومتری با همکاری گروه اپتومتری دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران و جامعه اپتومتری با هدف تشخیص به موقع بیماران و ارجاع به چشم پزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب مروارید و دیابت مهمترین عوامل بروز نابینایی در جهان

آب مروارید و دیابت مهمترین عوامل بروز نابینایی در جهان