مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1395 ساعت 14:102017-01-24اقتصادي

رگ های منابع آبی خشکیده


آب کم شده است و خطر جنگ آب، فرونشست زمین، مرگ کشاورزی و تهدید صنایع با کم شدن آب، کشور را تهدید می کند، مرگ خاموش حاصل از این بحران در لایه های پنهانی لشگر خود را به پیش می راند و شاید همین امر باعث شده است که این حمله در دید عوام و حتی برخی خواص چندان جدی به نظر نرسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استان مرکزی نیز که در اقلیم خشک واقع شده از این تهاجم گسترده دیو خشکسالی بی نصیب نیست، آبی که در بخش کشاورزی این استان مصرف می شود بیش از سایر بخش ها کسری منابع آب زیرزمینی را باعث شده است و این در حالی است که عزمی ملی و همگانی می تواند از فاجعه خشکسالی که در همین نزدیکی است، جلوگیری کند و حتی این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

وزارت نیرو بر اساس وضعیت منابع آبی و بحران هایی که اغلب به دلیل مصرف نادرست و بیش از حد این سرمایه گران بها به وجود آمده و در راستای احیای منابع آبی طرح "احیا و تعادل بخشی آب های زیزمینی" را در قالب 15 پروژه با چشم اندازی 20 ساله در نظر گرفته است که این برنامه ها در استان مرکزی نیز پیگیری می شود.

بر این اساس ایسنا در نشستی تخصصی وضعیت منابع آبی زیزمینی استان و چگونگی اجرای طرح تعادل بخشی و احیای منابع آبی زیرزمینی استان را با حضور کارشناسان آب منطقه ای استان مورد بررسی قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رگ های منابع آبی خشکیده

رگ های منابع آبی خشکیده