مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1395 ساعت 14:062017-01-24اقتصادي

معاون جهاد کشاورزی استان فارس: مرغ فارس آلودگی دارویی ندارد


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با نادرست خواندن برخی شایعات در مورد مصرف دارو در پرورش مرغ، گفت: مدعیان مصرف دارو در تولید مرغ مدارک خود را ارائه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از شیراز، سید عبدالله جزایری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید مرغ در این استان مطابق استاندارد و روش های نوین بوده با استفاده از روش های بهداشتی و قرنطینه و خوراک هایی با منشأ گیاهی از قبیل ذرت و کنجاله سویا انجام پذیرفته بدین طریق از ورود عوامل بیماری زا جلوگیری شده نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک وجود ندارد.

وی افزود: فارس رتبه سوم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد و جز در موارد استثنا برای بیماری آنتی بیوتیک برای مرغ تجویز نمی شود که آن هم با رعایت فاصله دوره مصرف تا زمان کشتار است.

جزایری ادامه داد: دوره منع مصرف دارو از پنج تا 10 روز پس از قطع مصرف است و تنها پس از این مدت دامپزشک گواهی سلامت ارائه کرده و مجوز کشتار صادر می شود.

وی صادرات مرغ فارس به کشورهای دیگر را شاهدی بر بالا بودن کیفیت و رعایت استاندارد دانست و با رد ادعای برخی افراد مبنی بر وجود بقایای دارو در بافت مرغ و آلوده بودن جگر مرغ، خواستار آن شد مستندات علمی این مدعاها برای پیگیری به جهاد کشاورزی ارائه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون جهاد کشاورزی استان فارس: مرغ فارس آلودگی دارویی ندارد

معاون جهاد کشاورزی استان فارس: مرغ فارس آلودگی دارویی ندارد