مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1395 ساعت 07:252017-01-23اقتصادي

ناگفته های توقف صادرات گاز ترکمنستان


مسئولان شرکت ترکمن گاز، 12 دی ماه 95 با وجود مذاکرات فشرده میان مسئولان شرکت ملی گاز ایران با این شرکت یکباره گاز صادراتی خود را به ایران قطع کردند و به تعطیلات کریسمس رفتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجام جم، بلافاصله پس از این اقدام، مسئولان شرکت ملی گاز ایران با انتشار بیانیه ای ضمن درخواست از مشترکان برای صرفه جویی در مصرف، توضیحاتی را نسبت به چرایی این رفتار ترکمن ها دادند.

باج خواهی 2 میلیارد دلاری ترکمنستان در فصل سردبرای بررسی این موضوع به 14 روز قبل از تاریخ قطع گاز صادراتی ترکمنستان به ایران بازمی گردیم.

29 آذرماه، یک مقام مسئول در وزارت نفت گفته بود: ترکمن ها به دنبال دو میلیارد دلار اضافه پرداخت هستند.

وی تصریح کرد: ترکمنستان قصد دارد با قطع گاز صادراتی خود، ایران را برای پرداخت دو میلیارد دلار بابت مابه التفاوت افزایش قیمت گاز وارداتی از این کشور تحت فشار قرار دهد.

وی با بیان این که موضوع ادعای ترکمن ها مربوط به افزایش چند برابری قیمت گاز وارداتی در دولت قبل است، افزود: این موضوع فاقد مبنای قراردادی است و طرف ترکمن باید این موضوع را در دادگاه پیگیری کند نه این که با گروکشی و در فصل زمستان تلاش کند حرف زور بزند.

این موضوع واکنش های مختلفی را در محافل سیاسی و اقتصادی داشت به طوری که با این شرایط که این منبع آگاه اظهار کرده بود هیچ ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته های توقف صادرات گاز ترکمنستان

ناگفته های توقف صادرات گاز ترکمنستان