مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1395 ساعت 02:552017-01-22اقتصادي

حجم معاملات مسکن 50 درصد کاهش یافت


رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور: از ابتدای سال حجم معاملات مسکن با کاهش روبرو و این میزان در آذر و دی در مقایسه با سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، حسام عقابی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: 57 هزار و 594 معامله مسکن در دی و 44 هزار و 42 قرارداد در این زمینه در آذر امسال ثبت شده است.

وی گفت: در ماه های پیش از آذر نیز به طور میانگین هر ماه در مقایسه با سال گذشته 30 تا 40 درصد معاملات مسکن کاهش داشته است.

عقابی افزود: البته در تهران در هشت ماه نخست امسال حجم معاملات مسکن افزایش یافت اما این افزایش در ماه های آذر و دی حدود 10 درصد کاهش یافت.

وی گفت: از سال 92 تا کنون در قیمت مسکن افزایش چندانی وجود نداشته اما در تهران برخی آپارتمان های لوکس حدود یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور افزود: اکنون در شهرهای بزرگ قیمت مسکن به ثبات نسبی رسیده و زمان مناسبی برای خرید مسکن است.

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این برنامه گفت: رکود در بخش مسکن در معاملات و ساخت و ساز است.

وی با بیان اینکه دلیل افزایش بهای مسکن در سال 89 و 90 کمبود مسکن در سال های پیش از آن بود افزود: با ساختن دو میلیون و 200 هزار مسکن مهر معادل 10 درصد مسکن کل کشور برای مردم محروم با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم معاملات مسکن 50 درصد کاهش یافت

حجم معاملات مسکن 50 درصد کاهش یافت