مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1395 ساعت 16:262017-01-22اقتصادي

ساختمان پلاسکو فاقد هر گونه تمهیدی برای آتش نشانی بوده است


سازمان آتش نشانی دستور العمل و آیین نامه ای برای مقاوم سازی ساختمان های فولادی برابر حریق تدوین کرده که قابل پیشنهاد برای تصویب و ابلاغ از طرف وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف وضعیت موجود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، اقبال شاکری در جلسه امروز شورا با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو افزود: ساختمان مورد نظر در سال 37 تا 41 ساخته شده است و فاقد هر گونه تمهیداتی برای آتش نشانی بوده است .

وی ادامه داد: بر اساس ضوابط مبحث سوم مقررات ملی ساختمان مدت زمان ایستایی و حفظ مقاومت در برابر حریق نیز سه ساعت اعلام شده است که بر این اساس می بایست در ساختمان های بلند مرتبه ، ساختمان مجهز به شبکه بارنده خودکار و پمپ های آتش نشانی باشد تا قبل از زمان طلایی سه ساعت حریق مهار شود .

شاکری تصریح کرد: با توجه به اینکه مبحث سوم مقررات ملی ساختمان صرفا برای ساختمان های بعد از سال 92 است لذا به لحاظ حقوقی اجرایی نمودن آن برای ساختمان های موجود امکان پذیر نیست و این معضل باید رفع شود .

وی یاد آور شد : برای رفع خلاءهای موجود در زمینه پیشگیری از حوادث مشابه به خصوص در ساختمان های عمومی با مالکیت دولتی اجرای ماده چهارم و سوم مصوبه توسعه و بهبود خدمات آتش نشانی بهترین راه حل است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختمان پلاسکو فاقد هر گونه تمهیدی برای آتش نشانی بوده است

ساختمان پلاسکو فاقد هر گونه تمهیدی برای آتش نشانی بوده است