مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1395 ساعت 01:552017-01-21حوادث

واقعه «پلاسکو» ناشی از باور نداشتن وقوع زلزله/اَمن بودن تنها یک درصد شهرها


پدر زلزله شناسی ایران واقعه تلخ فروریختن ساختمان پلاسکو را ناشی از باور نداشتن زلزله خیز بودن کشورمان دانست و گفت: 63 درصد از شهرهای کشور در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند و تنها یک درصد از شهرها در برابر زلزله اَمن هستند.

- واقعه پلاسکو ناشی از باور نداشتن وقوع زلزله/اَمن بودن تنها یک درصد شهرها پدر زلزله شناسی ایران واقعه تلخ فروریختن ساختمان پلاسکو را ناشی از باور نداشتن زلزله خیز بودن کشورمان دانست و گفت: 63 درصد از شهرهای کشور در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند و تنها یک درصد از شهرها در برابر زلزله اَمن هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بزرگترین ساختمان تجاری تهران و نماد تهران مدرن پس از 3 ساعت آتش سوزی به تلی از خاک تبدیل شد.

قطعا این واقعه دلخراش نه اولین بوده و نه آخرین خواهد بود؛ چراکه آمارهای رسمی به ما می گوید که بالغ بر 4400 هکتار بافت فرسوده مصوب در شهر تهران وجود دارد.

فروریختن این سازه 54 ساله این سوال را به ذهن متبادر می کند که چه میزان در برابر آسیب های طبیعی مقاوم هستیم و یا در زمان رخداد زلزله در تهران و ایران با دارا بودن بافت های فرسوده به چه سرنوشتی دچار خواهیم شد.

در حادثه پلاسکو تنها یک ساختمان فرو ریخت؛ ولی در جلوگیری از تلفات نیروهای امدادی و افراد عادی موفق نبودیم، پس چگونه می توانیم در زمان وقوع زلزل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقعه «پلاسکو» ناشی از باور نداشتن وقوع زلزله/اَمن بودن تنها یک درصد شهرها

واقعه «پلاسکو» ناشی از باور نداشتن وقوع زلزله/اَمن بودن تنها یک درصد شهرها