مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1395 ساعت 00:412017-01-19بين الملل

البدیل نوشت؛ خروج سودان از محور ایران در ازای لغو تحریم های آمریکا بود


یک وبگاه مصری در گزارشی نوشت که تلاش های مشترک عربستان و رژیم صهیونیستی، خروج سودان از محور ایران و به تبع آن، لغو تحریم های آمریکا علیه سودان را در پی داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس"، کاخ سفید اوایل هفته جاری در اقدامی ناگهانی بخشی از تحریم های اقتصادی و تجاری آمریکا علیه سودان را لغو کرد؛ اقدامی که با استقبال وزارت خارجه سودان موجه شد و خرطوم، آن را تحولی مثبت و مهم در مسیر روابط دوجانبه بین خود و واشنگتن دانست.

وبگاه خبری - تحلیلی البدیل مصر در یادداشتی به بررسی این اقدام آمریکا پرداخت و تلاش های عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در لغو این تحریم ها را دخیل دانست.

بر این اساس، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که لغو تحریم های سودان تا 180 روز دیگر به تعویق خواهد افتاد و هدف از آن تشویق دولت سودان برای حفظ و تداوم تلاش هایش در مورد حقوق بشر و مقابله با تروریسم عنوان شده است.

کاخ سفید اجازه تبادلات بانکی بین دو کشور و از سرگیری تبادلات تجاری بین سودان و آمریکا را صادر کرده است.

البدیل می نویسد، تحریم های آمریکا علیه سودان به دهه 70 میلادی برمی گردد که در آن زمان، آمریکا در ابتدا، بنا بر دلایل که آن را نقض حقوق بشر از سوی سودان و نگرانی های مرتبط با تروریسم، اقدام به وضع تحریم هایی در خصوص ممنوعیت تجاری و بلوکه کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

البدیل نوشت؛ خروج سودان از محور ایران در ازای لغو تحریم های آمریکا بود

البدیل نوشت؛ خروج سودان از محور ایران در ازای لغو تحریم های آمریکا بود