مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1395 ساعت 00:252017-01-19فرهنگي

آیا ده فیلم به دلیل مضمون از جشنواره فجر حذف شده اند؟!


هرچند موضع گیری ایوبی تا حدودی کفایت بحث می کند اما به نظر می رسد با توجه به تناقض در نقلِ قول ها و اصرار برخی کارگردان ها به حذف آثارشان به واسطه مضمون، - پس از آنکه موضع گیری از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حذف ده فیلم از جشنواره فجر به واسطه مضمون منتشر شد، حجت الله ایوبی معاون وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی تاکید کرد که وزیر چنین اظهارنظری در دیدار با مراجع نداشته است و نقل قول منتسب به صالحی امیری را رد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ سید رضا صالحی امیری ظهر امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه با پرچمداری مراجع عظام تقلید ریشه ها و باورهای دینی تقویت شده است اظهار داشت: ایجاد ثبات و آرامش در وزارت و پرهیز از مناقشات؛ علی الخصوص سیاسی مهم ترین اصولی است که که بر آن تاکید دارم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پالایش فیلم های جشنواره فجر، از حذف 10 فیلم با موضوعات فمینیستی و نامناسب خبر داد.

این صحبت های صالحی امیری را نخستین بار خبرگزاری حوزه منتشر کرد و سپس سایر خبرگزاری ها نیز اقدام به نقل این موضع گیری ها داشتند.

صحبت های صالحی امیری در حالی منتشر شد که پیش از این محمد حیدری دبیر جشنواره سی و پنجم تاکید کرده بود، هیچ فیلمی به خاظر مضمون حذف نشده و صرفاً فیلم کیانوش عیاری به واسطه استفاده از کلاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ده فیلم به دلیل مضمون از جشنواره فجر حذف شده اند؟!

آیا ده فیلم به دلیل مضمون از جشنواره فجر حذف شده اند؟!