مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1395 ساعت 17:202017-01-19پزشكي

کاهش بیش از 60 درصدی مرگ و میر مادران در فارس


مرگ و میر مادران امسال نسبت به پارسال در استان فارس بیش از 60 درصد کاهش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما"، مرکز فارس، سرپرست اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده و همکاری همه دست اندرکاران، مدیران، استادان و سایر کارکنان درمانی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به کاهش بیش از 60 درصد مرگ و میر مادران نسبت به سال 94 شده است.

ثریا شفیعی افزود: از جمله اقدامات موثر انجام شده در راستای کاهش آمار مرگ مادر باردار پرخطر، پیگیری به کمک ثبت در سامانه پایش مراقبت های درمانی، پیگیری 24 ساعته سلامت و وضعیت مادران باردار پرخطر، تهیه و تنظیم درسنامه پس از برگزاری کمیته های مرگ و میر و آسیب های شدید بارداری مادران و ارایه آن به واحدهای تابعه، دیدار با بیش از 180مادر باردار پر خطر برای بررسی سلامت آن ها، پیگیری وضعیت بیش از 10 هزار مادر باردار و ثبت پیگیری ها در سامانه مادران باردار است.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دانشگاه برتر کشور در اجرای برنامه های ابلاغی سلامت مادران معرفی شده است.

عبدالخالق کشاورزی افزود: تمام مراکز درمانی استان فارس، در صورت هر گونه نیاز مادران باردار به مراقبت های درمانی بیشتر، در سامانه مادران پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش بیش از 60 درصدی مرگ و میر مادران در فارس

کاهش بیش از 60 درصدی مرگ و میر مادران در فارس