مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1395 ساعت 19:102017-01-18فرهنگي

مردم به سندهایشان بیشتر توجه کنند


معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: یکی از مشکلات ما کم توجهی مردم به سندهایی است که در اختیار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما" مرکز بوشهر، شهرام یوسفی فر در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: مردم غافل از این که اسناد دراختیار آنها جزیی از تاریخ به شمار می رود، به موضوع سند کمتر توجه می کنند.

وی با اشاره به نگهداری 500 مجموعه سند ارزشمند اهدایی مردم در آرشیو ملی ایران، تصریح کرد: با توجه به نقش سندها در آشنایی نسل جوان با گذشته این سرزمین، اهدای سند در جامعه باید به فرهنگ تبدیل شود.

یوسفی فر قدیمی ترین سندی که در آرشیو ملی ایران نگهداری می شود را متعلق به دوره ایلخانی عنوان کرد که مربوط به معافیت مالیاتی استان فارس است و یکی از خیران آن را اهدا کرده است.

معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین نگهداری اسناد در بخش دولتی را نامناسب خواند و ادامه داد: ضعف بایگانی در همه دستگاه ها وجود دارد و این امر باعث کوتاهی عمر سند و ورود عوامل آسیب رسان به محیط بایگانی می شود.

یوسفی فر با اشاره به مشکلات اعتباری سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران، بیان کرد: با توجه به این که همه سازمان های دولتی و نیمه دولتی اسناد خود که شامل میلیاردها برگ است را در آرشیو ملی ایران نگهداری می کنند، این کار امکانات و تجهیزات ویژه ای نیاز دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم به سندهایشان بیشتر توجه کنند

مردم به سندهایشان بیشتر توجه کنند