مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1395 ساعت 08:202017-01-18اجتماعي

کاهش روزهای هوای ناسالم زمان بر است


رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مشارکت و همکاری مردم در بحث کاهش آلودگی هوا را امری کلیدی دانست و گفت: امیدواریم این همکاری ها گسترش پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معصومه ابتکار در گفت وگویی تلویزیونی که به مناسبت روز ملی هوای پاک برگزار شد، اظهار کرد: در جاهایی توانستیم روی موضوع آلودگی هوا تأثیرگذار باشیم و تعداد روزهای هوای ناسالم را کاهش دهیم.

برای مثال، در شهر تهران طبق آمار تا 26 دی ماه سال 1395، 231 روز هوای سالم و پاک داشتیم؛ در حالی که در ابتدای کار دولت یازدهم، 176 روز هوای سالم و پاک داشتیم.

بنابراین بیش از حدود 50 روز کیفیت هوا بهتر شده است.

وی ادامه داد: بین شهرهای دیگر، اصفهان بهترین الگو بود که تعداد روزهای پاک آن نسبت به سال 1392 بیشتر شده است و در شیراز نیز کیفیت هوا رو به رشد است.

در شهرهای دیگر نیز وضعیت هوا به طور نسبی بهتر شده است.

به طور کلی، کاهش روزهای هوای ناسالم امری زمان بر است و به سرعت اتفاق نخواهد افتاد ولی دولت طی سه سال گذشته اقداماتی در این راستا انجام داده و ساز و کار مدیریتی جدی و برنامه های علمی را در روزهای اول کاری خود تعریف کرد.

ابتکار اضافه کرد: به طور منظم از دستگاه ها گزارش گیری کردیم و علاوه بر سنجش و پایش وضعیت آلودگی هوا در شهرها، کیفیت بنزین را به طور منظم در جایگاه ها نمونه گیری می کنیم و همین طور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش روزهای هوای ناسالم زمان بر است

کاهش روزهای هوای ناسالم زمان بر است