مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1395 ساعت 07:352017-01-18بين الملل

سودان جنوبی برای استقرار نیروهای صلحبان جدی نیست


، گزارشی که خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به آن دسترسی پیدا کرد نشان می دهد سازمان ملل متحد درمورد تمایل دولت سودان جنوبی برای همکاری در زمینه استقرار هزاران نیروی صلحبان دیگر در این کشور تردید دارد و از شورای امنیت درخواست کرده است فشاری موثر بر سودان جنوبی وارد آورد.

خبرگزاری رویترز در گزاشی از نیویورک به قلم میشله نیکولز نوشت : پس از درگیری شدید ماه ژوییه سال گذشته در جوبا پایتخت سودان جنوبی ، شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه اوت سال گذشته مجوز استقرار چهار هزار نیروی حفاظت منطقه ای را به عنوان بخشی از ماموریت صلحبانی سازمان ملل صادر و تهدید کرد اگر دولت سودان جنوبی در روند استقرار این نیرو همکاری نکند یا در این زمینه مانع تراشی کند با تحریم تسلیحاتی روبرو خواهد شد.

این نیروی حفاظت منطقه ای هنوز در سودان جنوبی مستقر نشده است و از سوی دیگر وزیر دفاع ، وزیر اطلاع رسانی و مشاور امنیت ملی سودان جنوبی همگی هفته گذشته ضرورت استقرار چنین نیرویی را زیر سوال بردند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی محرمانه به شورای امنیت نوشت : این اظهارات مقامات بلندپایه سودان جنوبی که امور دفاعی و امنیتی این کشور را در اختیار دارند ، تردیدهایی را درمورد تمایل واقعی دولت سودان جنوبی برای همکاری جدی در زمینه استقرار و عملیاتی شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودان جنوبی برای استقرار نیروهای صلحبان جدی نیست

سودان جنوبی برای استقرار نیروهای صلحبان جدی نیست