مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1395 ساعت 19:102017-01-17اقتصادي

بازار واردات خودرو به سمت انحصار و فساد


رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: وزارت صنعت با دست چین کردن عده ای معدود از واردکنندگان بدون مجوز، بازار واردات خودرو را به انحصار و فساد سوق می دهد.

- افزود: در شرایطی که برخی شرکت های خارجی اعطای نمایندگی به ایران را تکذیب می کنند، وزارت صنعت به این شرکتها مجوز فعالیت می دهد.

وی با اشاره به مکاتبات این انجمن با برخی خودروسازان بزرگ خارجی در باره معرفی نمایندگان رسمی در ایران گفت: مکاتبات رسمی ما با برخی خودروسازان بزرگ اروپایی و آسیایی که در هفته جاری انجام شد، حکایت از این دارد که برخی نمایندگی های فعلی که ادعای مجوز رسمی فعالیت از شرکت مادر را دارند و از جانب وزارت صنعت نیز برای ثبت سفارش محصولاتشان تأیید شده اند، جعلی بوده و در واقع از جانب شرکت های اصلی تأیید نشده اند.

رضایی افزود: به عنوان مثال شرکت های ولوو و تویوتا که در روزهای گذشته برخی واردکنندگان، ادعای دریافت نمایندگی رسمی از این دو برند را داشتند در پاسخ به انجمن در خصوص معرفی نمایندگان رسمی خود در ایران اعلام کردند که تا امروز هیچ شرکتی به صورت رسمی از جانب این دو برند در ایران فعالیت نداشته است.

وی اضافه کرد: برخی خودروسازان خارجی مانند سانگ یانگ از کره جنوبی، میتسوبیشی از ژاپن و بنز از آلمان نمایندگان رسمی خود را در ایران به صراحت معرفی کرده و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار واردات خودرو به سمت انحصار و فساد

بازار واردات خودرو به سمت انحصار و فساد