مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1395 ساعت 17:402017-01-17اقتصادي

مدیریت تلفیقی بهترین راه کنترل آفت مگس زیتون است


عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت: مدیریت تلفیقی آفت مگس میوه زیتون بهترین راه برای کنترل این آفت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید قنادآموز عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اشاره به نتایج چند پروژه تحقیقاتی برروی آفت مگس میوه زیتون گفت:روشهای مختلفی برای کنترل این آفت وجود دارد.

وی انواع روش ها را شامل تله ها، فرومون و تلفیق آن همراه با سمپاشی موضعی توسط طعمه غذایی مسموم عنوان کرد و افزود: این روشها هر یک تا حدودی در کاهش خسارت مهم هستند.

قنادآموز ادامه داد: برآیند نتایج حاصل از این پروژه ها نشان داد استفاده از روش تلفیقی با کاربرد کمترین میزان سم و رعایت مسائل بهداشتی و توجه به تغذیه و آبیاری باغ می تواند تاثیر بسزایی در کنترل این آفت داشته باشد.

وی تصریح کرد: بکارگیری تلفیقی انواع تله ها با نسبت های معین به نحوی که جنبه های اقتصادی، کاربردی وکارایی هر یک از تله ها در ترکیب لحاظ شود، به دلیل خاصیت هم پوشانی ایجاد شده، معایب اختصاصی هر یک از تله ها پوشش داده می شود.

وی افزود: در این روش تله ها نسبت به یکدیگر می توانند حالت هم افزایی ایجاد کنند و در کاهش میزان آلودگی کل باغ تاثیر داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت تلفیقی بهترین راه کنترل آفت مگس زیتون است

مدیریت تلفیقی بهترین راه کنترل آفت مگس زیتون است