مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1395 ساعت 17:262017-01-17اجتماعي

یادداشت اجتماعی مشارکت مردمی؛ راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا


سرهنگ مرادی، به مناسبت روز هوای پاک و اهمیت موضوع محیط زیست، مسئولان امر را بر آن داشت تا افکار عمومی را نسبت به داشتن هوای پاک، برانگیزند چرا که راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا، - مشارکت مردمی و تشریک مساعی بین نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل از"، سرهنگ مراد مرادی معاون آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران به مناسبت روز هوای پاک در یادداشتی آورده است: اهمیت روزافزون موضوع محیط زیست و روند رو به ازدیاد آلاینده ­های زیست ­محیطی، مسئولان امر را بر آن داشت تا افکار عمومی و اقشار مختلف جامعه را نسبت به داشتن هوای پاک، برانگیزند چرا که راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و تشریک مساعی بین نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی است.

علیرغم تصویب قوانین و مقررات لازم و تلاش مسئولین متأسفانه با گذشت 20 سال از تصویب قانون جلوگیری از آلودگی هوا، توفیق چندانی در این زمینه حاصل نشده است که علت این امر را باید در میزان مشارکت و نحوه دخالت و مسئولیت ­پذیری آحاد مختلف مردم در جای جای این مرز و بوم جستجو کرد.

لذا شایسته است با سرلوحه قرار دادن اصل 50 قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی قلمداد می ­کند، نسبت به ایفای نقش خود در این باره، حساسیت وی ژه ­ای داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت اجتماعی مشارکت مردمی؛ راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا

یادداشت اجتماعی مشارکت مردمی؛ راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا