مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1395 ساعت 17:252017-01-17اقتصادي

افزایش درآمدهای دولت با اجرای سامانه جامع گمرکی


بهره برداری از سامانه جامع گمرکی سبب افزایش 40 درصدی درآمدها و کاهش قاچاق کالا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صداوسیما"؛ علی طیب نیا امروز در مراسم رونمایی از قابلیت های جدید سامانه جامع گمرک در مرکز همایش های گمرک مهرآباد تاکید کرد: سامانه جامع گمرک همچنین در شفاف سازی، بهبود فضای کسب و کار و تسهیل جریان تجارت کشور موثر است و از آغاز فعالیت دولت یازدهم به روز رسانی و نوین سازی گمرک آغاز شده است.

وی گفت: تلاش کردیم با استفاده از فناوری اطلاعات، فرآیندهای کاری به شکلی اصلاح شود که شاخص های فضای کسب و کار بهبود یابد و زمان ترخیص یا صدور کالا کاهش یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: کالا از هر نقطه ای که بارگیری شود، اطلاعات آن در گمرک موجود است و دولت می داند چه کالایی را چه فردی و با چه قیمتی وارد کشور کرده است.

طیب نیا افزود: راه اندازی این سامانه ها به مبارزه با قاچاق کالا کمک می کند؛ این در حالی است که وزارت اقتصاد اقدامات خوبی را در جهت بهبود محیط کسب و کار، شفافیت اقتصادی و تأمین منابع مالی پایدار انجام داده است که بر این اساس، 100 مورد از اقدامات را در 100 روز آینده رونمایی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: این مجموعه سامانه ها سبب می شود ارتباط ماموران گمرک با ارباب رجوع قطع شود و اثری از مراجعات گسترده به گمرکات ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش درآمدهای دولت با اجرای سامانه جامع گمرکی

افزایش درآمدهای دولت با اجرای سامانه جامع گمرکی