مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1395 ساعت 15:552017-01-17فرهنگي

محدودیت منابع، آفت حفظ آثار تاریخی است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: متاسفانه محدود بودن منابع، آفتی برای حفظ آثار تاریخی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یحیی رحمتی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به وضعیت رسیدگی به احیای اثر تاریخی حکیم هیدجی که در آستانه تخریب و نابودی قرار گرفته است، افزود: این محل هم اکنون در دست مالکان شخصی قرار گرفته و در خانه حکیم هیدجی هیچ فرد سببی و نسبی سکونت ندارد، شرط اصلی برای به ثبت رسیدن نیز رضایت و اجازه صاحبخانه است.

وی با بیان اینکه این بنا ارزش معماری چندانی ندارد، بلکه به دلیل مکان رویداد بودن آن مورد توجه است، ادامه داد: صاحب کنونی این خانه هم اکنون تنها اجازه تملک را داده است و این تملک تنها با اعتبارات ملی قابل انجام است نه استانی و یک ردیف اعتبار ملی برای این موضوع قرار داده است که متاسفانه برای استان زنجان در طول سه سال هیچ مبلغی از این اعتبارات ابلاغ نشده بود، اما امسال موفق شدیم با اخذ آن مسافرخانه اسلامی واقع در سعدی جنوبی و کاروان سرای پایین بازار را مرمت کنیم.

رحمتی با بیان اینکه برای اخذ تملک خانه حکیم هیدجی در ابتدا نیازمند به ثبت ملی شدن و سپس رضایت و اجازه مالک آن خانه داریم، اظهار کرد: همه تلاش مان را برای احیا و مرمت این آثار تاریخی ارزشمند انجام خواهیم داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت منابع، آفت حفظ آثار تاریخی است

محدودیت منابع، آفت حفظ آثار تاریخی است