مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1395 ساعت 15:512017-01-17اجتماعي

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران: بیکاری دختران 5 برابر بیشتر از پسران است


معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه بیشترین بیکاری در کشور مربوط به جوانان است، گفت: بیکاری دختران پنج برابر بیشتر از پسران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از شهرستان ساری، اسفندیار نظری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کارآفرینی کلید رسیدن به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی در افق 1404 است، اظهار کرد: تغییر در دانش و نگرش دانش آموز، تغییر در رفتار گروهی و تغییر در مهارت های زندگی مباحثی است که آموزش و پرورش کشور در بحث تربیت به آن توجه دارد.

وی به وجود 343 هنرستان در استان اشاره کرد و افزود: 123 هنرستان در بخش فنی وحرفه ای با 34 رشته و 220 هنرستان در بخش کار و دانش با 84 رشته در مازندران در حال فعالیت هستند.

معاون آموزش و پرورش متوسطه مازندران هنرستان امام خمینی(ره) در بابل را از هنرستان های ماندگار در کشور برشمرد و بیان کرد: انتقال فرهنگ نسل گذشته به نسل جدید، تربیت نیروی انسانی برای بازار کار از وظایف هنرستان ها است.

نظری با بیان اینکه سالانه 1 تا 1/5 میلیون نفر از دانشگاه ها فارغ و التحصیل می شوند، یاد آور شد: 40 درصد فارغ التحصیلان ارتباطی با بازار کار ندارند چون بازار نیاز های خود را اعلام نکرده است تا براساس آن دانشجو تربیت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران: بیکاری دختران 5 برابر بیشتر از پسران است

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران: بیکاری دختران 5 برابر بیشتر از پسران است