مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1395 ساعت 15:102017-01-17فرهنگي

کاشان موزه ای از خانه های تاریخی است


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از مرمت و بازسازی چهار خانه تاریخی در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن جاوری با تاکید بر اینکه این خانه ها مربوط به دوره های قاجاریه و صفویه است، اظهارکرد: برای تعمیر اضطراری و استحکام بخشی این آثار به صورت مشارکتی، یک میلیارد ریال اعتبار ملی و بخش خصوصی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه یکی از این آثار در شهر نیاسر از توابع این شهرستان و بقیه در شهر کاشان قرار دارند، ادامه داد: با توجه به ازدیاد تنوع در معماری ساخت خانه های تاریخی در کاشان، این شهرستان موزه خانه های تاریخی کشور است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان خاطرنشان کرد: نهضت تعمیر، بازسازی، مرمت و استحکام بخشی خانه های تاریخی برای نخستین بار در کشور در دهه 70 از شهرستان کاشان آغاز شد که با توجه به اهمیت این خانه ها، این روند با مشارکت بخش خصوصی همچنان ادامه دارد.

جاوری از مرمت و بازسازی سه خانه تاریخی دیگر تا پایان سال جاری در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: این خانه ها با مشارکت بخش خصوصی به سفره خانه و اقامتگاه های بومی تبدیل می شوند.

وی یادآور شد: هم اکنون بیش از 20 خانه ارزشمند و تاریخی در شهرستان کاشان توسط بخش خصوصی در حال مرمت و بازسازی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشان موزه ای از خانه های تاریخی است

کاشان موزه ای از خانه های تاریخی است