مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1395 ساعت 01:202017-01-16سياسي

به جای بیمه بیکاری، به فکر امنیت شغلی رسانه ها باشید


نمایندگان مجلس 26 دی ماه مصوب کردند که اصحاب رسانه در صورت از دست دادن شغل خود، تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند؛ این اتفاق اگرچه به خودی خود امری مبارک تلقی می شود، - اما در ادامه این پرسش هم به میان می آید که چرا رسانه یی ها نباید از امنیت شغلی به شکلی برخوردار باشند که به بیکاری اجباری نخورند؟ و چرا یکی از مهمترین دلایلی که پیش از این شاهد بیکاری اهالی رسانه بوده ایم، توقیف و لغو امتیاز رسانه ها بوده است.

خبرنگار ایسنا در گفت وگو با تنی چند از اهالی مطبوعات و خبرگزاری ها، نظر آنان را درباره ی تبصره جدیدی جویا شده است که منجر به آن می شود تا رسانه یی ها همراه با هنرمندان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند.

مهدی رحمانیان - مدیر مسؤول روزنامه شرق - در گفت وگو با ایسنا ارزیابی اش از این تبصره را چنین ابراز کرد: نفس توجه به عناصر فرهنگی در یک کشور از سوی قوه مقننه قابل توجه و ستایش است.

ثانیا اینکه شرایط در طول این سال ها نشان داده است رسانه های ما به ویژه رسانه های بخش خصوصی بی پناه هستند و جای توجه است، زمانی که رسانه ها با موضوعی به نام توقیف روبرو می شوند، خبرنگاران معمولا دستشان به جایی بند نیست.

در نتیجه نفس این کار خوب است که اگر روزی خبرنگاران بیکار شدند دغدغه بیکاری نداشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به جای بیمه بیکاری، به فکر امنیت شغلی رسانه ها باشید

به جای بیمه بیکاری، به فکر امنیت شغلی رسانه ها باشید