مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1395 ساعت 10:102017-01-16پزشكي

بخور نخورهای شیمی درمانی


نوع تغذیه در بیمارانی که شیمی درمانی می شوند، بسیار حائز است تا جایی که تغذیه مناسب می تواند از عوارض شیمی درمانی بکاهد.

- یک کارشناس تغذیه در همدان گفت: نوع تغذیه در بیمارانی که شیمی درمانی می شوند، بسیار حائز است تا جایی که تغذیه مناسب می تواند از عوارض شیمی درمانی بکاهد.

آرزو کاوه ای در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماران مبتلا به سرطان برای درمان بیماری خود ناچار هستند تا تحت درمان هایی نظیر شیمی درمانی، رادیوتراپی، هورمون درمانی و .

قرار گیرند که هریک از آن عوارضی را برای بیمار به همراه دارد.

وی تصریح کرد: شیمی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان عوارضی نظیر کاهش وزن، تغییر وزن، سوزش های گلو، مشکلات دندان و لثه، تغییر حس چشایی و بویایی، تهوع و استفراغ، اسهال، عدم تحمل گوارشی لاکتوز، یبوست، افسردگی و خستگی را به وجود می آورد.

کاوه ای با تأکید بر اینکه نوع تغذیه مناسب تأثیر بسزایی در کاهش عوارض ناشی از درمان سرطان دارد، عنوان کرد: مصرف مقادیر زیادی از میوه و سبزی، نان سبوس دار، غلات و مصرف مقدار متوسطی از گوشت و فرآورده های لبنی توصیه می شود.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به سرطان باید مصرف غذاهای چرب، شکر و نمک را به حداقل برسانند، افزود: این درحالیست که باید مصرف غذاهای پرکالری مانند پنیر، شیر و استفاده از مواد سرشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخور نخورهای شیمی درمانی

بخور نخورهای شیمی درمانی