مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1395 ساعت 17:002016-12-10بين الملل

بوریس جانسون از افزایش شدید حضور نظامی انگلیس در منطقه خلیج فارس خبر داد


همکاری های ما با کشورهای این منطقه، عمیق تر از هر گروه دیگر از سایر کشورهای جهان، به غیر از ناتو، است.

- بوریس جانسون که در نشست موسوم به گفتگوی منامه در بحرین سخنرانی می کرد، به سیاست قدیمی انگلیس مبنی بر عقب کشیدن نیروهایش از تمام مناطق شرق سوئز اشاره کرد و گفت: من می خواهم اذعان کنم که آن سیاستِ عقب نشینی از شرق سوئز، سیاستی اشتباه بوده است و تا جایی که ما اکنون در توان داریم - و ما توانایی های بسیار زیادی داریم - ما (دولت انگلیس) می خواهیم آن سیاست را معکوس کنیم .

دست کم به این مفهوم که ما اتصال تاریخی قوی میان انگلیس و خلیج (فارس) را به رسمیت می شناسیم و مهمتر از آن، بر اهمیت و مرتبط بودن فزاینده ی آن روابط در دنیای غیرمطمئن و بی ثبات امروز، تأکید می کنیم.

جانسون افزود: ما اینجا در گفتگوی منامه حضور داریم و من پس از سخنرانی های یک سری شخصیت های برجسته، از جمله شاهزاده ولز و نخست وزیر انگلیس، سخنرانی می کنم، تا نکته ی راهبردی را مطرح کنم که - نمادِ آن، دعوت شورای همکاری خلیج فارس از نخست وزیرِ ما، ترزا می، به عنوان مهمان ویژه در آن نشست بود.

و آن نکته این است که هر بحرانی در خلیج فارس، از همان روز اول، بحرانی برای انگلیس است و این که امنیت شما، امنیت ما است و این که ما خردمندی و تدبیر آن کسانی را که مروج سیاست تعامل با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوریس جانسون از افزایش شدید حضور نظامی انگلیس در منطقه خلیج فارس خبر داد

بوریس جانسون از افزایش شدید حضور نظامی انگلیس در منطقه خلیج فارس خبر داد