مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1395 ساعت 14:162016-12-10پزشكي

تظلم خواهی متخصصان خانم مشمول سهمیه زنان از وزیر بهداشت


مصوبه شورای آموزشی تخصصی وزارت بهداشت به بهانه افزایش حضور زنان در رشته های تخصصی پرصعوبت موجب بروز معضلات اجتماعی مانند طلاق و عدم امکان ازدواج و بارداری در بین خانم های فارغ التحصیل مشمول سهمیه زنان در رشته های مختلف تخصصی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، دکتر نسیم سوداگر، متخصص جراحی عمومی با توجه به قانون افزایش سهمیه زنان در آزمون دستیاری تخصصی مصوب سال1372 ، گفت: در دهه 70 تمایل پزشکان خانم برای حضور در رشته های سخت تخصصی بسیار پایین بود.

به همین دلیل در سال 1372 قانون افزایش سهمیه زنان در آزمون دستیاری تخصصی مصوب و به اجرا درآمد.

وی افزود: بر اساس این قانون 25 تا 50 درصد سهمیه زنان در رشته های تخصصی جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، اورولوژی، رادیولوژی، داخلی و .

افزایش یافت اما پزشکانی که از این سهمیه استفاده می کردند باید طبق برنامه وزارت بهداشت در قسمت های مختلف کشور ارائه خدمت می کردند.

سوداگری در ادامه تصریح کرد: در سال 1375 این قانون کمی دچار تغییر شد به گونه ای که در ماده 14 این قانون عنوان شد وزارت بهداشت می تواند سهمیه های مختلف را برای مناطق محروم ارائه بدهد و پزشکان باید برابر مدتی که از این سهمیه استفاده کردند در مناطق محروم ارائه خدمت داشته باشند اما پزشکانی که پروانه دائم داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظلم خواهی متخصصان خانم مشمول سهمیه زنان از وزیر بهداشت

تظلم خواهی متخصصان خانم مشمول سهمیه زنان از وزیر بهداشت