مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1395 ساعت 16:352016-12-09پزشكي

10 درصد بیماران دیابتی در کشور کودک هستند


رییس انجمن غدد اطفال ایران با اشاره به اینکه حدود 5 میلیون نفر در کشور درگیر بیماری دیابت هستند، گفت: حدود 10 درصد این بیماران، کودک هستند و تغذیه ناسالم و تغییرات شیوه زندگی از دلایل افزایش این بیماری به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازموبنا، علی ربانی در حاشیه همایش معرفی قلم انسولین لِوِمیر، اظهار داشت: ابتلا به بیماری دیابت در ایران رو به افزایش است و در کشور ما حدود 5 میلیون نفر درگیر دیابت هستند؛ البته شمار دقیق مبتلایان به دیابت به عنوان یک بیماری خاموش در همه جای دنیا از جمله ایران هیچ گاه به دست نمی آید و تمام آمارهای ارائه شده در این زمینه تخمینی است.

وی افزود: متوسط هزینه درمان یک بیمار دیابتی یا بیمار بستری شده در ایران در خوش بینانه ترین حالت بین 2 میلیون تومان در سال است که در مجموع چیزی معادل یک هزار و 472 میلیارد تومان هزینه بستری این بیماران در کشور می شود که این مبلغ در بدبینانه ترین حالت می تواند به 11 هزار میلیارد تومان نیز برسد.

رییس انجمن غدد اطفال ایران ادامه داد: از مجموع یک صد بیمار دیابتی در ایران، 30 نفر آنها بستری می شوند و این در حالی است که هزینه بخش درمان سرپایی بیشتر است.

بنابراین می توانیم بگوییم در بدبینانه ترین حالت، سالانه 17 هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد بیماران دیابتی در کشور کودک هستند

10 درصد بیماران دیابتی در کشور کودک هستند