مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1395 ساعت 15:152016-12-08بين الملل

جوان هرمزگانی نایب قهرمان مسابقات اختراعات جهانی + فیلم


مخترع هرمزگانی پس از کسب نایب قهرمان مسابقات اختراعات جهان در کره جنوبی با اسقبال مردم وارد بندر عباس شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، "منصور فرهادی مخترع جوان هرمزگانی در فرودگاه بندرعباس گفت :با ساخت دستگاه آشکارساز هسته ای در مسابقات جهانی کره جنوبی پس از روسیه به مقام دوم رسیدم.

مسابقات اختراعات جهان زیر نظر فدراسیون جهانی مخترعان با شرکت 600 مخترع جوان از32 کشور بزرگ دنیا از 11 تا 14 آذر در کره جنوبی برگزار شد.

منصور فرهادی دانش آموخته دکترای فیزیک هسته ای است که در این رقابتها با مخترعانی از کشورهای روسیه، چین، آمریکا، لهستان و کره جنوبی رقابت کرد.

این مخترع جوان گفت: دقت دستگاه آشکارساز هسته ای به حدی بالاست که اگر یک مولکول رادیواکتیو بین یک میلیارد مولکول هوا قرار گیرد می تواند به راحتی آن را شناسایی کند.

وی گفت: اکنون در کشور حدود یک هزار مرکز پزشکی هسته ای وجود دارد که سالانه بیش از یک میلیون بیمار به صورت مستقیم از این مراکز بهره می گیرند.

فرهادی با اشاره به اینکه این دستگاه به جایی رسیده که قابلیت تجاری سازی را نیز دارد، گفت: بسیار مهم است که مقدار اشعه ای که وارد بدن بیمار شده و مقدار دوزی که دریافت کرده اندازه گیری و کنترل شود که این دستگاه این کار را به صورت دقیق انجام می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوان هرمزگانی نایب قهرمان مسابقات اختراعات جهانی + فیلم

جوان هرمزگانی نایب قهرمان مسابقات اختراعات جهانی + فیلم