مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1395 ساعت 14:562016-12-08سياسي

مدیر مسئول هفته نامه جنوب: دریای اطراف شهر بوشهر آلوده است


هاشم زاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: به دلیل بی توجهی های انجام شده از دیرباز تاکنون، خلیج فارس در حوزه سواحل استان بوشهر آلوده است.

وی اضافه کرد: این وضعیت سبب شده که ماهی های صید شده در این محدوده به دلیل آلودگی فاقد توان صادراتی باشند و در مواردی نیز که صادر شده با استقبال مواجه نمی شوند.

هاشم زاده تصریح کرد: مواردی نیز وجود دارد که محموله های ماهی صادراتی از آب های استان بوشهر، توسط کشور های مقصد برگشت یا معدوم شده اند.

مدیر مسئول هفته نامه جنوب، وضعیت محیط زیست استان بوشهر را نگران کننده توصیف کرد و گفت: با ادامه این شرایط، اکوسیستم دریایی به شدت بهم می ریزد به گونه ای که نسل بخشی از ماهی ها در دریا منقرض می شوند.

وی ادامه داد: مسئولان باید فکری اساسی در ارتباط با سلامت دریای بوشهر که ارتباط مستقیمی با سلامت آحاد مردم دارد به خرج دهند.

هاشم زاده تصریح کرد: در صورت تداوم این وضعیت، اگر تدابیر لازم اندیشیده نشود، در آینده نه چندان دور علاوه بر خسارت های فراوان به محیط زیست و مردم، نیازمند هزینه های چند برابر در حوزه سلامت مردم هستیم.

وی با اعلام این که محیط زیست، استانداری، وزارت علوم و بسیاری از دستگاه ها وظیفه قانونی در این زمینه بر عهده دارند بیان کرد: نه تنها عسلویه بلکه درصد بالایی از سرزمین استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر مسئول هفته نامه جنوب: دریای اطراف شهر بوشهر آلوده است

مدیر مسئول هفته نامه جنوب: دریای اطراف شهر بوشهر آلوده است