مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1395 ساعت 14:002016-12-07بين الملل

ژاپن برخی کنشگران منطقه را به توقف حمایت از تروریسم تشویق کند


وزیر امور خارجه ایران از همتای ژاپنی خود خواست با توجه به تماس ها و ارتباطات سیاسی- اقتصادی با دیگر کنشگران منطقه ، آنان را به دست کشیدن حمایت از تروریسم تشویق کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما"؛ آقای ظریف در دیدار با فومیو کیشیدا با اشاره به حضور در همایش اقتصادی دو کشور در توکیو گفت: ایران آمادگی دارد که همکاری های دو کشور با داشتن سابقه بسیار طولانی اقتصادی و سابقه خوب همکاری های سیاسی گسترش یابد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران که لنگرگاه ثبات و اعتدال در منطقه بسیار آشفته ما است از ژاپن توقع داردکه نقش فعال تری برای کمک به ثبات این منطقه ایفا کند.

ظریف گفت: ایران آمادگی دارد برای حفظ ثبات در منطقه چه در افغانستان و چه در خلیج فارس با ژاپن همکاری کند و برای پیشبرد وضع اقتصادی و بازگشت ثبات در افغانستان به صورت سه جانبه یا چندجانبه با حضور ژاپن همفکری و همکاری داشته باشد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به دیدار پیشین رییس جمهور کشورمان با نخست وزیر ژاپن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این دیدار دستور کار مشخصی برای ما تعیین کرده است تا برای ترسیم نقشه راه 10 ساله روابط دو کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به نقش سازنده ژاپن در اجرای برخی مقررات برجام ابراز امیدواری کرد: این کشور در دیگر موارد نیز فعالانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژاپن برخی کنشگران منطقه را به توقف حمایت از تروریسم تشویق کند

ژاپن برخی کنشگران منطقه را به توقف حمایت از تروریسم تشویق کند