مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1395 ساعت 13:462016-12-07اقتصادي

2700 شرکت دانش بنیان به ارزش 6/6 میلیارددلار در ایران


آنکتاد در گزارشی از رشد و توسعه علمی ایران نوشت: شرکت های دانش بنیان نمی توانند به تنهایی اقتصاد ایران را متحول کنند و صنایع بزرگی نظیر نفت و گاز، - خودروسازی و فولاد نیز باید سرمایه گذاری بیشتری در بخش نوآوری انجام دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) در گزارشی اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران مهارت های علمی و تکنولوژیک لازم برای ایفای نقشی جهانی در صحنه هایی فراتر از صنعت نفت و گاز را توسعه داده، اما باید سرمایه گذاری های بیشتری در بخش نوآوری صورت گیرد تا این کشور بتواند به شکلی موثر در اقتصاد جهانی به رقابت بپردازد.

این گزارش افزود: از سال 2005 میلادی، یعنی زمانی که آنکتاد به بررسی سیاست های ایران در زمینه علم، فن آوری و نوآوری پرداخت، ایران یکی از سریعترین تولیدات علمی جهان را به خود اختصاص داده و از رتبه سی و چهارم از نظر انتشار مقالات علمی به رتبه شانزدهم ارتقا یافته است.

بررسی های جدید آنکتاد نشان می دهد که ایران هم اکنون دومین کشور بزرگ تربیت کننده مهندس در دنیا از نظر سرانه جمعیتی به شمار می رود.

شامیکا سیریمانه، مدیر بخش فن آوری و حمل و نقل آنکتاد در این باره اظهار داشت: منابع عظیم انسانی در اختیار ایران این کشور را در جایگاهی مناسب برای بهره گیری از فرصت اتصال م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2700 شرکت دانش بنیان به ارزش 6/6 میلیارددلار در ایران

2700 شرکت دانش بنیان به ارزش 6/6 میلیارددلار در ایران