مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1395 ساعت 13:302016-12-04بين الملل

وزیر خارجه مصر بر حل وفصل مسالمت آمیز بحران سوریه تأکید کرد


به نقل از تلویزیون الجزیره مباشر ،وزیر امور خارجه مصر در همایش مرکز سابان در واشنگتن بر حمایت کشورش از حل وفصل مسالمت آمیز بحران سوریه بر اساس توافقات ژنو و وین و تعیین سرنوشت بشار اسد رییس جمهور این کشور فقط توسط ملت سوریه تأکید کرد.

سامح شکری در همایشی که مؤسسه بروکینگز با همکاری مرکز سابان و مرکز سیاست های خاورمیانه با عنوان چالشهای پیش روی دولت ترامپ در خاورمیانه در واشنگتن برگزار کرده بود،گفت عده کمی شاید با این نظر موافق نباشند که سیاست و دیپلماسی سوریه به دنبال برون رفت از این لحظات دشوار است.

سوریه با توجه به کشته شدن بیش از نیم میلیون نفر و آوارگی میلیون ها نفر و با توجه به اینکه نباید فراموش کنیم این منازعه با تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز آغاز شد ؛ اما با توجه به مداخله برخی نیروهای منطقه ای و بین المللی و حمایت آنها از گروههای مختلف باعث شد این کشور به هرج و مرجی شدید و افسارگیخته وارد شود.

دیدگاه ما برای متوقف کردن منازعه در سوریه بر دو اصل مبتنی است یکی حفظ وحدت کشور و تمامیت ارضی این کشور و متلاشی نشدن نهادهای آن است و دیگری حمایت از انتظارات و خواسته های ملت سوریه برای ساختن کشورشان از طریق راهکار مسالمت آمیز است که همگان درباره آن توافق کنند و فراهم کردن شرایط برای بازسازی سوریه است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه مصر بر حل وفصل مسالمت آمیز بحران سوریه تأکید کرد

وزیر خارجه مصر بر حل وفصل مسالمت آمیز بحران سوریه تأکید کرد