مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1395 ساعت 15:562016-12-03پزشكي

شنا ورزش مناسبی برای لاغرکردن نیست


ورزش هایی که فرد را در تماس مستقیم با اشیای مرطوب قرار می دهند، مانند شنا، در درمان چاقی مناسب نیستند زیرا مزاج سرد و تر آب بر بدن فرد تاثیر می گذارد و مانع تحلیل موثر رطوبت ها می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، مریم ایران زاد اصل درباره ورزش اظهار داشت: ورزش در طب ایرانی از نظر شدت و قوت حرکات ورزشی (قوی، ضعیف، متوسط)، سرعت حرکات (سریع، کند، متوسط) و مدت زمان انجام آنها (طولانی، کوتاه، متوسط) به 27 نوع برنامه ورزشی تقسیم می گردد که هر یک، اثرات متفاوتی در بدن و اعضای مختلف، به ویژه از لحاظ ایجاد حرارت و تحلیل مواد زائد، دارند.

به گفته وی مثلا ورزش قوی و طولانی، حرارت و خشکی زیادی ایجاد می کند و اگر با سرعت همراه شود، باعث ضعف و تحلیل قوا می شود.

حرکات سریع و کوتاه، حرارت زیاد و حرکات طولانی، تحلیل زیاد ایجاد می کنند و حرکات ترکیبی دیگر نیز اثرات متنوع تری پدید می آورند.

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران بیان داشت: در نتیجه برای درمان چاقی که هدف، تحلیل رطوبت ها و دفع مواد زائد با ایجاد حرارت معتدل است، باید برنامه های ورزشی با شدت و سرعت متوسط اما دراز مدت، متناسب با تحمل بیمار، طراحی شود.

ایران زاد اصل افزود: ورزش نباید باعث تنگی نفس، تپش قلب غیر طبیعی، درد قلبی و ضعف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شنا ورزش مناسبی برای لاغرکردن نیست

شنا ورزش مناسبی برای لاغرکردن نیست