مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1395 ساعت 09:252016-12-03بين الملل

افزایش حجم تجارت تهران - دهلی تا 14میلیارد دلار


مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه از افزایش حجم تبادل تجاری ایران و هند به حدود 14 میلیارد دلار و افزایش مستمر این روند خبر داد.

- رسول اسلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" با تبیین اهداف و برنامه های سفر وزیر امور خارجه به هند در مرحله نخست از سفر دوره ای به شرق آسیا گفت: آقای دکتر ظریف در سفر به هند در اجلاس قلب آسیا حضور می یابد اجلاسی که از سال 1391 به ابتکار ترکیه و با هدف کمک به توسعه افغانستان با مشارکت همسایگان این کشور در حال برگزاری است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های این اجلاس و نقش کشورهای عضو در آن افزود: در مبارزه با مواد مخدر روسیه و جمهوری آذربایجان ؛ در تجارت و سرمایه گذاری هندوستان؛ درمقابله با حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی پاکستان و قزاقستان و در عرصه آموزش ،کشور ما مسئولیت کمیته های این اجلاس را بر عهده دارند.

اسلامی گفت : ایران از زمان تصدی کمیته آموزش با برگزاری نشست هایی ،کشورهای عضو این اجلاس را به مشارکت در اقدامات اعتماد ساز در کمک به توسعه آموزشی افغانستان فراخواند و اهداف این عرصه را پیش برد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در این چارچوب در دستور کار قرار گرفت مبارزه با بیماری های واگیر در افغانستان و منطقه بود که در این باره به تفاهماتی رسیدیم و مقرر شد اعضا با یکدیگر مشارکت کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش حجم تجارت تهران - دهلی تا 14میلیارد دلار

افزایش حجم تجارت تهران - دهلی تا 14میلیارد دلار