مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1395 ساعت 02:112016-10-28سياسي

احمد رشیدی نژاد احتمال درگیری روسیه با ناتو


اگر چه امروزه، زمان جنگ سرد سپری شده است و اختلافات عقیدتی دیگر جایی در معادلات بین المللی ندارد، ولی خط قرمزها و حفظ حوزه های نفوذ، هنوز از اولویت های بنیادین قدرت های بزرگ بشمار می آید.

- تاثیر جنگ سرد بر مناقشات منطقه ای از دو نظر مورد توجه بود؛ از یک سو بسیاری از این مناقشات شکل بین المللی به خود می گرفت، و از سوی دیگر همین جنگ سرد و رقابت ابرقدرت ها بود که دامنه منازعات را محدود نگه می داشت.

طلب یاری طرف های درگیر - در مناطق مختلف جهان- همواره پای قدرت های بیگانه را به مناقشات باز می کرد و ابرقدرت ها، از این ترس که مبادا رقیب دیگر از راه پاسخ به این طلب یاری، امتیازی به دست آورد، به سوی حمایت از یکی از دو طرف کشیده می شدند.

و این مسبب این بود که شکل مناقشات جنبه بین المللی به خود بگیرند.

با این وجود دو قطب رقیب (آمریکا و شوروی) از ترس این که گسترش و تشدید منازعه زمینه ایی برای نفوذ و دخالت رقیب در "حوزه نفوذش" فراهم آورد، محتاطانه مراقب حرکت های یکدیگر و متحدانشان بودند؛ به طوری که در منازعات منطقه ایی از ترس عواقب و پیامدهای احتمالی، به اقمار منطقه ایی خود اجازه شکست یا پیروزی نمی دادند.

اگر چه امروزه، زمان جنگ سرد سپری شده است و اختلافات عقیدتی دیگر جایی در معادلات بین المللی ندارد، ولی خط قرمزها و حفظ حوزه های نف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احمد رشیدی نژاد احتمال درگیری روسیه با ناتو

احمد رشیدی نژاد احتمال درگیری روسیه با ناتو