مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1395 ساعت 11:402016-10-28سياسي

درخواست دومای روسیه از ایران برای کریمه


یک عضو ارشد مجلس دومای روسیه در نامه ای خطاب به مجلس شورای اسلامی ایران از تهران خواست تا الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه را به رسمیت بشناسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یووگنی فیودروف رییس کمیته سیاست های اقتصادی دومای روسیه پیش از این پیشنهاد ارائه یک نامه رسمی به مجلس شوراس اسلامی ایران درخصوص به رسمیت شناختن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را از سوی تهران مطرح کرده و سپس در نامه ای از مجلس ایران خواسته است تا الحاق کریمه به خاک روسیه را به طور رسمی بپذیرد.

این نامه که با حمایت لئونید اسلوتسکی رییس کمیته امور بین الملل دوما تنظیم شده است، ایران را نه تنها در بعد اقتصادی، بلکه در بعد نظامی و سیاسی به ویژه در مبارزه با تروریسم و جنگ علیه داعش شریک روسیه معرفی کرده است.

بنا بر اعلام رسمی مجلس دوما، هنوز پاسخی از سوی مقامات و مجلس شورای اسلامی ایران دریافت نشده است.

این نماینده دوما به رسمیت شناختن الحاق کریمه به روسیه از سوی ایران را یک حرکت سیاسی مثبت در جهت تحکیم پیشبرد روابط دوجانبه تهران-مسکو دانسته است.

بر اساس این گزارش، سوریه هفته گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که الحاق کریمه به روسیه را کاملا پذیرفته است، از این رو مجلس دوما معتقد است که خوب خواهد بود تهران نیز گام مشابهی بردارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست دومای روسیه از ایران برای کریمه

درخواست دومای روسیه از ایران برای کریمه