مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1395 ساعت 00:462016-10-27سياسي

آیت الله سبحانی مطرح کرد بهره مندی از اخلاق اسلامی با تکیه بر صحیفه سجادیه


یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه اگر اخلاق قرار است جزو برنامه ما باشد می توانیم از صحیفه سجادیه بهره بگیریم، گفت: باید از اخلاق و عرفان اسلامی با استفاده از صحیفه سجادیه در برابر عرفان های کاذب استفاده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از قم، آیت الله جعفر سبحانی پنجشنبه شب در همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با اشاره به شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: از جمله ویژگی های ایشان این است که به مسائل فرهنگی پرداختند و شرایط دوران ایشان ایجاب می کرد که به مسائل فکری و فرهنگی بپردازند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ائمه اطهار طبق شرایط خاص دوران خود عمل کردند، بیان کرد: در کتاب صحیح مسلم 9 یا 10 عبارت آمده است که گفته امر امت نمی گذرد مگر اینکه 12 خلیفه از قریش بر آنها بگذرد.

وی با اشاره به شبهه ای که اعلام شد روایات اثنی عشر منحصر به زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به بعد است، گفت: روایات اثنی عشر قبل از عصر امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هم وجود داشته است.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه مهجور مانده است، بیان کرد: نهج البلاغه از دوران های قدیم مورد توجه بوده است و تاکنون 500 شرح بر نهج البلاغه نوشته شده است ولی صحیفه سجادیه معرفی نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله سبحانی مطرح کرد بهره مندی از اخلاق اسلامی با تکیه بر صحیفه سجادیه

آیت الله سبحانی مطرح کرد بهره مندی از اخلاق اسلامی با تکیه بر صحیفه سجادیه