مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1395 ساعت 15:262016-10-27سياسي

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: فقه حکومتی به نظریه دولت اسلامی ورود کند


رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه باید فقه حکومتی روز نسبت به نظریه دولت اسلامی ورود کند، گفت: باید با تکیه بر فقه حکومتی قلمرو و وظایف چنین دولتی مشخص شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از قم، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی ظهر امروز در همایش فقه حکومتی و تجلیل از سه دهه تلاش های علمی آیت الله مهدوی کنی که در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، به نظرات آیت الله مهدوی کنی در خصوص دین و دموکراسی اشاره کرد و گفت: باید شان رهبری و امامت را از دولت تفکیک کنیم چرا که امامت دارای مشروعیت الهی است و امام مسلمانان در ایجاد دولت طبق اقتضائات اقدام می کند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به نظر امام خمینی(ره) درباره مسئله ولایت فقیه اظهار کرد: باید بین امامت و رهبری و دولت سازی تفکیک وجود داشته باشد و این مسئله از صدر اسلام قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام با در نظر گرفتن اقتضائات و شرایط نسبت به ایجاد دولت در مدینه اقدام کردند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی است که بین قدرت و اقتضائات معادله ای تعریف شده و شکل می گیرد.

لک زایی با بیان اینکه باید فقه حکومتی روز نسبت به نظریه دولت اسلامی ورود کند، خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر فقه حکومتی قلمرو و وظایف چنین دولتی مشخص شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: فقه حکومتی به نظریه دولت اسلامی ورود کند

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: فقه حکومتی به نظریه دولت اسلامی ورود کند