مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1395 ساعت 09:452016-10-27سياسي

12 بند اصلی قطعنامه اخیر یونسکو درباره مسجد الاقصی


شورای اوقاف اسلامی قدس که زیر نظر وزارت اوقاف اردن فعالیت می کند، 12 بند اصلی قطعنامه اخیر کمیته میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد "یونسکو" درباره "بخش قدیمی قدس و دیوارهای آن" را که باعث خشم و ناراحتی مقامات صهیونیستی شده است، - اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قطعنامه اخیر و نهایی یونسکو درباره مسجد الاقصی که دیگر قابل نقض و اعتراض نیست، در کمیته میراث جهانی این سازمان متشکل از 21 کشور با رای موافق 10 کشور و 2 رای مخالف و 8 رای ممتنع به تصویب رسید.

همچنین نماینده یک کشور در جلسه رای گیری حضور نداشت.

در این قطعنامه از نام اسلامی مسجد الاقصی و حرم شریف استفاده شده است و از رژیم صهیونیستی خواسته است به اقدامات و تجاوزات خود و شهرک نشینان علیه این مکان مقدس پایان دهد.

12 بند اصلی این قطعنامه به شرح زیر است: 1- بر عدم مشروعیت هر گونه تغییرات ایجاد شده توسط "اسراییل" در بخش قدیمی قدس و اطراف آن بر اساس اسناد بین المللی مانند کنوانسیون های ژنو و لاهه و قطعنامه های یونسکو و سازمان ملل تاکید می شود.

2- مفاد این قطعنامه هیچ تاثیری بر وضعیت حقوقی قدس به عنوان یک شهر تحت اشغال بر اساس قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت نمی گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 بند اصلی قطعنامه اخیر یونسکو درباره مسجد الاقصی

12 بند اصلی قطعنامه اخیر یونسکو درباره مسجد الاقصی