مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1395 ساعت 19:152016-10-26اقتصادي

یکسان سازی نرخ ارز به سیاستی جامع نیاز دارد


سیاست یکسان سازی نرخ ارز را نباید فقط در بسته اقتصادی دید بلکه نیاز است نکاه سیستمی به آن در جامعه داشت و همه بخشهای اقتصادی را ساماندهی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" ؛ آقای رضوی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: اینکه اقتصاد دارای یک نرخ ارز باشد مطلوب است اما برای اینکه بتوانیم از چندین دهه بازار ارز چند نرخی به ارزتک نرخی برسیم باید سیاست های اصلاح ساختاری در بازار های مختلف اقتصادی انجام شود و باید فضای کسب و کار و تولید صادرات محور هم تقویت شود.

وی افزود: نکاه صرف پولی به بازار ارز نمی تواند کار آمد باشد چون اقتصاد ما در بخش تولید تکیه زیادی به بازار دارد و بخش زیادی از درآمدهای ارزی ما را فروش نفت خام تشکیل می دهد و اگر پس از اعلام یکسان سازی ارز دوباره با شوک تحریم مواجه شویم بازار ارز کشور غیر قابل پیش بینی خواهد بود.

تا زمانی دیگر بخشهای اقتصادی و تجاری در جهت رونق تولید ملی اصلاح ساختاری نشود یکسان سازی نرخ ارز به تنهایی نمی تواند کارآمد باشد.

این اقتصاددان تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال پایانی دولت یازدهم قرارداریم چه کسی می خواهد یا می تواند تضمین دهد که نرخ ارز در صورت یکسان سازی تا یک سال آینده یا در کوتاه مدت دچار نوسان شدید نخواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکسان سازی نرخ ارز به سیاستی جامع نیاز دارد

یکسان سازی نرخ ارز به سیاستی جامع نیاز دارد