مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1395 ساعت 16:362016-10-26سياسي

آیت الله علوی گرگانی: علم فقه در برگیرنده تمام شئونات زندگی بشری است


فقه جزء علوم بسیار مهم است و هر چه در این مسیر کار و تلاش کنیم باز هم جای کار بیشتر وجود دارد؛ چرا که فقاهت با تمام شئونات و جنبه های زندگی بشر سر و کار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از قم، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار رییس و کارکنان موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به اینکه امروز با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش موضوعاتی همچون فضای مجازی وظیفه عالمان دین، فقیهان و مبلغان سنگین تر شده است، اظهار کرد: براساس فرمایش امام صادق(ع) عالمان دین و فقها باید وقت شناس باشند، چرا که هر روز با مسائلی جدید تر و پیچیده تر مواجه هستیم.

وی ادامه داد: فقه جزء چهار علمی است که امیرالمومنین(ع) آن را با اهمیت برشمرده اند و بر این اساس هر چه در این مسیر کار و تلاش کنیم باز هم جای کار بیشتر وجود دارد، چرا که فقاهت با تمام شئونات و جنبه های زندگی بشر سر و کار دارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه اختلاف مبنایی یکی از مسائل فقه است، تصریح کرد: فقها در موضوعات مختلف با هم اختلاف دارند و فعالیت موسسه موضوع شناسی احکام فقهی باعث کاهش تزلزل فقها می شود.

علوی گرگانی در پایان خاطرنشان کرد: علما و بزرگان قدیم از جمله شیخ بهایی و خواجه نصیرالدین طوسی جامع الفنون بودند ولی امروز به واسطه پیشرفت علم در عرصه های مختلف و وجود شبهات زیاد، نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله علوی گرگانی: علم فقه در برگیرنده تمام شئونات زندگی بشری است

آیت الله علوی گرگانی: علم فقه در برگیرنده تمام شئونات زندگی بشری است