مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1395 ساعت 12:412016-10-26اقتصادي

گزارش خبری فارس مجلس ترمز افزایش قاچاق بنزین را خواهد کشید؟


وزارت نفت که مانور رسانه ای سنگینی درباره کاهش قاچاق بنزین در سال 94 انجام داد تا زمینه ساز حذف کارت سوخت شود، در برابر افزایش قابل توجه مصرف این فرآورده نفتی در برخی از مناطق مرزی کشور در نیمه نخست امسال، - سکوت اختیار کرده است.

با اشاره به کاهش شدید صرفه اقتصادی قاچاق بنزین گفت: مصرف بنزین در سیستان و بلوچستان و کردستان طی سال 94 به نسبت سال 93 منفی شده است، مصرف بنزین در سیستان به منفی 1.

6 و در کردستان به منفی 1.

3 رسیده است .

*سکوت معنی دار وزارت نفت درباره آمار مصرف بنزین مناطق مرزی در ماه های اخیر اما همانطور که انتظار می رفت روند مذکور تداوم چندانی نداشت و اثرات حذف تدریجی کارت سوخت در مناطق مرزی مشخص شد و مصرف بنزین این مناطق رشد قابل توجهی پیدا کرد که به معنای افزایش قاچاق این فرآورده نفتی از مناطق مذکور است.

به همین دلیل هم در چند ماه اخیر مدیران ارشد وزارت نفت دیگر اشاره ای به آمارهای مصرف بنزین در مناطق مرزی نمی کنند تا به نگرانی ها درباره افزایش قاچاق این فرآورده نفتی با حذف کامل کارت سوخت دامن نزنند و خواسته زنگنه در این زمینه در فضای آرامی محقق شود.

براساس آمارهای رسمی مدیران محلی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، مصرف بنزین در استان های مرزی کشور در نیمه اول امسال بار دیگر روندی صعودی گرفت و حتی در برخی از استان ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش خبری فارس مجلس ترمز افزایش قاچاق بنزین را خواهد کشید؟

گزارش خبری فارس مجلس ترمز افزایش قاچاق بنزین را خواهد کشید؟