مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1395 ساعت 10:402016-10-26سياسي

شیوع سرطان های روده بزرگ در جوانان ایرانی


عضو کمیته علمی همایش کولوپروکتولوژی گفت: شیوع سرطان های روده بزرگ در ایران چندان با سایر کشورها تفاوت ندارد ولی مبتلایان به این بیماری در کشور سن کمتری دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"؛ سیدمحسن تولیت کاشانی در آستانه برگزاری دهمین همایش سالانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری ایران افزود: مباحث مربوط به کولون، رکتوم و سرطان های مربوط به آنها در این کنگره توسط اساتید مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد و اطلاعات به روز شده به حاضران ارائه خواهد شد.

عضو کمیته علمی انجمن کولوپروکتولوژی گفت: رشته کولوپروکتولوژی جزو رشته های جدید بوده و جراحان عمومی و دستیاران جراح با این رشته بیشتر در ارتباط هستند.

تولیت کاشانی، ارتقای سطح علمی پزشکان در این حوزه را از جمله اهداف برگزاری همایش برشمرد و گفت: شیوع سرطان های روده بزرگ در ایران چندان با سایر کشورها تفاوت ندارد، ولی مبتلایان در ایران بیشتر جوان هستند در حالی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی سن ابتلا به این بیماری بسیار بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه تغذیه سالم و اصلاح سبک زندگی می تواند در مبتلا نشدن به این بیماری مؤثر باشد، افزود: وراثت در بروز این بیماری نقش دارد ولی به طور کلی نمی توان گفت که علت دقیق سرطان روده بزرگ چیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع سرطان های روده بزرگ در جوانان ایرانی

شیوع سرطان های روده بزرگ در جوانان ایرانی