مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1395 ساعت 06:162016-10-26سياسي

یادداشت/ ابراهیم رزاقی معبر مفاسد اقتصادی !


عمده فسادهای اقتصادی کلان در کشور، یا از سیستم بانکی شروع شده و نشأت گرفته یا به نوعی بخشی از این فسادها به بدنه بانکی کشور مربوط بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه حمایت در یادداشتی به قلم ابراهیم رزاقی نوشت: بانک ها، یکی از اهرم های شاخص در پیشبرد اهداف اقتصادی تمام کشورها به شمار می آیند و در نظام مقدس جمهوری اسلامی از این منظر که استقلال اقتصادی یکی از شعارهای اساسی انقلاب است، از اهمیت ویژه ای در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برخوردارند.

با این وجود، به دلیل نقص های سیستمی در ساز و کار مالی، بانک ها تاکنون نتوانسته اند در حد و اندازه تراز مورد نظر اهداف نظام، به ایفای نقش بپردازند و متأسفانه بسترساز مفاسد خرد و کلان اقتصادی بوده اند.

همان گونه که اخیراً دادستان محترم تهران تصریح کرده اند: بانک ها در تمام پرونده های مفاسد اقتصادی به طور مستقیم و غیرمستقیم نقش داشته اند و از زمانی که پرونده های بزرگ فساد مالی در دهه های 70 و 80 علنی شد تا فسادهای سال های اخیر، عمده فسادهای اقتصادی کلان یا از سیستم بانکی شروع شده و نشأت گرفته یا به نوعی بخشی از این فسادها به بدنه بانکی کشور مربوط بوده است.

علیرغم اذعان مکرر مسئولان، مبنی بر مفسده آمیز بودن برخی مقررات و سیستم بانکی، فساد در این نهادهای مالی، همچن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ ابراهیم رزاقی معبر مفاسد اقتصادی !

یادداشت/ ابراهیم رزاقی معبر مفاسد اقتصادی !