مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1395 ساعت 16:152016-10-25بين الملل

عربستان درصدد جایگزینی فرقه نقشبندیه به جای داعش در موصل


هم زمان با عملیات ارتش ونیروهای مردمی عراق برای آزادسازی موصل، عربستان سعودی درصدد بازسازی فرقه نقشبندیه و جایگزین کردن این گروه به جای داعش در نینوا است.

- بر اساس گزارش روزنامه الاخبار، در روزهای اخیر تحرکات منطقه ای بویژه از جانب عربستان سعودی جهت ایجاد جایگزینی برای گروه داعش در عراق شکل گرفته است بطوریکه با انتشار برخی گزارش های ساختگی از درگیری فرقه نقشبندیه با داعش خبر می دهند و به این وسیله وانمود می کنند این گروه در داخل موصل علیه داعش قیام کرده است.

همانند روند مشاهده شده در دو عملیات آزادسازی رمادی و فلوجه ، در عملیات آزاد سازی موصل نیز شاهد بودیم، پیش از آغاز این عملیات خبرهایی درباره قیام داخلی علیه داعش در موصل منتشر شد و پس از آن ساعت صفر آغاز عملیات اعلام گردید تا تداعی کننده این امر باشد که آزادسازی هر منطقه ای در عراق با اعلام قیام داخلی در این مناطق علیه داعش کلید زده می شود.

فوریه سال گذشته رسانه های محلی خبرهایی درباره خیزش عشایر علیه داعش در شهر رمادی همزمان با آغاز عملیات آزادسازی این شهر منتشر کردند و برای چند روز این خبرها منتشر می شد تا آشکار شود که زمان آغاز عملیات آزادسازی رمادی تنها 5 درصد از ساکنان شهر، خانه های خود را به قصد مناطق دیگر ترک نکرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان درصدد جایگزینی فرقه نقشبندیه به جای داعش در موصل

عربستان درصدد جایگزینی فرقه نقشبندیه به جای داعش در موصل