مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1395 ساعت 14:502016-10-25اقتصادي

پیش نویس نقشه راه ملی چاپ سه بعدی ایران تدوین می شود


ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی تدوین پیش نویس نقشه راه ملی توسعه فناوری و صنعت چاپ سه بعدی ایران را در دست اجرا دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرزان مجیدفر مجری طرح "تدوین پیش نویس نقشه راه ملی توسعه فناوری و صنعت چاپ سه بعدی ایران" که با حمایت ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته در حال انجام است درباره این طرح افزود: چاپ سه بعدی در روند تولید محصولات در آینده انقلاب بزرگی ایجاد خواهد کرد به گونه ای که امکان تولید مبتنی بر تقاضا شده و می توان یک ایده را با حذف بسیاری از مراحل متعدد تولید سنتی مستقیماً از یک فایل به یک قطعه یا محصول تبدیل کرد.

وی گفت: چاپ سه بعدی می تواند میزان مواد زائد در فرایند ساخت و تولید را کاهش دهد و از این طریق اجسامی خلق شود که تولید آن ها به شیوه سنتی مشکل یا غیر ممکن است.

مجیدفر با بیان اینکه حوزه های فناورانه چاپ سه بعدی در آینده نزدیک تأثیرات عظیم اقتصادی و اجتماعی جهانی خواهند داشت افزود: براساس گزارش منابع معتبر پیش بینی شده است، مجموع تأثیرات اقتصادی فناوری های مذکور سالانه به 600 میلیارد دلار در سال 2025 میلادی برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش نویس نقشه راه ملی چاپ سه بعدی ایران تدوین می شود

پیش نویس نقشه راه ملی چاپ سه بعدی ایران تدوین می شود