مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1395 ساعت 13:412016-10-25سياسي

ایران و بوسنی برای به نمایش گذاشتن چهره واقعی اسلام تلاش می کنند


رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین اسلام را دین صلح، ثبات، آرامش و رحمت نامید و گفت: ایران و بوسنی مشترکاً تلاش خواهند کرد که چهره واقعی اسلام را به نمایش بگذارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حسن روحانی در کنفرانس خبری مشترک با باقر عزت بگوویچ رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین گفت: ایران از ابتدا با بوسنی همکاری خوبی داشته است و این سفر نیز سرآغازی خواهد بود برای توسعه بیشتر روابط میان دو کشور.

وی افزود: در سال های گذشته به دلیل مسأله تحریم، روابط دو کشور دوران رکود را پشت سر گذرانده و امروز بعد از برجام، شرایط کاملاً برای توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور وجود دارد.

رییس جمهور با اشاره به مذاکرات دوجانبه میان دو کشور گفت: در این مذاکرات در مورد روابط اقتصادی، روابط تجار و بخش خصوصی و همچنین روابط علمی و فرهنگی و روابط بهتر در زمینه گردشگری، گفتگوها و رایزنی هایی صورت گرفت.

روحانی تصریح کرد: فهرست همکاری ها قرار شد در کمیسیون مشترکی که در ماه دسامبر در سارایوو تشکیل می شود، مورد بحث، بررسی و توافق نهایی قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت همزیستی مسالمت آمیز بین اقوام مختلف گفت: ما یک تجربه خوبی امروز در کشور بوسنی و هرزگوین در خصوص همزیستی مسالمت آمیز شاهدیم و در این کشور بین مسلمان ها، صرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و بوسنی برای به نمایش گذاشتن چهره واقعی اسلام تلاش می کنند

ایران و بوسنی برای به نمایش گذاشتن چهره واقعی اسلام تلاش می کنند