مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1395 ساعت 02:262016-10-24سياسي

فرزان شهیدی اهمیت و پیام‎های اجلاس بیداری اسلامی در بغداد


این اجلاس با آسیب شناسی چالش های داخلی به ویژه جریان تکفیر و نیز پرده برداری از شگردهای جنگ نرم دشمن، در صدد معرفی چهره حقیقی اسلام به جهانیان بوده و در همین راستا بر وحدت و همگرایی امت اسلام تاکید می ورزد.

- نهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با عنوان بیداری اسلامی متوقف نمی شود صبح شنبه اول آبان 1395 در بغداد آغاز به کار کرد.

در اجلاس نهم مجمع که برای اولین بار در خارج از ایران برگزار شد و دو روز به طول انجامید، حیدر العبادی نخست وزیر عراق، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، سیدعمار الحکیم رییس ائتلاف ملی عراق، سلیم الجبوری رییس مجلس عراق، نوری المالکی رییس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر پیشین عراق و دیگر مقامات عراقی و برخی از شخصیت های کشورهای اسلامی حضور داشتند و هر یک به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین علما و اندیشمندان اسلامی از 22 کشور جهان در اجلاس بغداد شرکت کردند که اکثریت آن ها از اهل سنت و مابقی از شیعیان و فِرَق دیگر کشورهای اسلامی بودند.

شماری از این شخصیت ها در نشست شورای عالی بیداری اسلامی به سخنرانی و ایراد نظرات خود پرداخته و بار دیگر بر اهمیت بیداری اسلامی به ویژه در شرایط حساس منطقه و جهان تاکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرزان شهیدی اهمیت و پیام‎های اجلاس بیداری اسلامی در بغداد

فرزان شهیدی اهمیت و پیام‎های اجلاس بیداری اسلامی در بغداد