مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1395 ساعت 22:052016-10-24پزشكي

رفع اتهام از عامل اصلی تنگی نفس در اهواز


یک روز مانده به نخستین باران های پاییزی، تعدادی از اساتید دانشگاه و کارشناسان در یک نشست علمی، فرضیه تاثیر گیاه کونوکارپوس در بحران های تنگی نفس در خوزستان را رد کرده و اعلام کردند دلیل اصلی بیماری های تنفسی هنوز در ابهام است، این در حالیست که دانشگاه علوم پزشکی اهواز کونوکارپوس را متهم اصلی تنگی نفس اهوازی ها معرفی کرده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا نشست علمی بررسی علل تنگی نفس پاییزه عصر دوشنبه با حضور تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و مدیران استانی در سالن اجتماعات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

این نشست در پی معرفی گیاه کونوکارپوس به عنوان عامل اصلی تنگی نفس اهوازی ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و تایید آن توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، و مصوبه شورای سلامت استان مبنی بر هرس گیاهان کونوکارپوس به منظور جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی شکل گرفت.

ابراهیم حاجی دولو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان این نشست با اشاره به جمع بندی بحث های صورت گرفته توسط حاضران اعلام کرد: مباحث نشان می دهد که شواهد کافی برای اینکه یک شاخص به عنوان عامل اصلی بیماری تنفسی معرفی شود، وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع اتهام از عامل اصلی تنگی نفس در اهواز

رفع اتهام از عامل اصلی تنگی نفس در اهواز