مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1395 ساعت 14:012016-10-24دانش

جهانگیری:گسترش زبان فارسی هدف راهبردی کشور است


معاون اول رییس جمهوری، رسالت بنیاد سعدی را ترویج زبان فارسی برشمرد و گفت: زبان فارسی اصلی ترین عنصر هویت ملی ایران است و ترویج و گسترش این زبان از اهداف راهبردی کشور است.

- به گرارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جلسه هیات امنای بنیاد سعدی که با حضور وزاری امور خارجه، علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازارائه شده از اقدامات و فعالیت های بنیاد سعدی، افزود: کارهای ارزشمندی توسط بنیاد در جهت آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی انجام شده و استفاده این بنیاد از ابزارهای مدرن و فضای مجازی گامی مهم در جهت پیشبرد اهداف است.

رییس هیات امنای بنیاد سعدی تصریح کرد: ظرفیت ها و تجربیات فراوانی از سال های گذشته در زمینه آموزش زبان فارسی وجود دارد که لازم است برای جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و پرهیز از دوباره کاری از این تجربیات و ظرفیت دستگاه های دیگر استفاده شود.

** ظریف: تلاش برای ترویج زبان فارسی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در این جلسه، آموزش و ترویج زبان فارسی را کاری مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: وزارت امور خارجه نیز اهمیت فراوانی برای آموزش و ترویج زبان فارسی قائل است و تلاش می کند بسترهای لازم برای انجام این ماموریت را مهیا سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهانگیری:گسترش زبان فارسی هدف راهبردی کشور است

جهانگیری:گسترش زبان فارسی هدف راهبردی کشور است