مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1395 ساعت 13:162016-10-24فرهنگي

برپایی نمایشگاه عکس با نگاهی زیباشناسانه به دفاع مقدس


نمایشگاه عکسی از آثار جاویدالاثر کاظم اخوان، شهید سعید جانبزرگی، شهید محسن چوبدار، احسان رجبی و مهرزاد ارشدی با نگاهی زیباشناسانه به دفاع مقدس برپا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار هنرهای تجسمی "، نمایشگاه عکسی از آثار جاوید الاثر کاظم اخوان، شهید سعید جانبزرگی، شهید محسن چوبدار، احسان رجبی و مهرزاد ارشدی با نگاهی زیباشناسانه به دفاع مقدس با عنوان لحظه ناقطعی در نگارخانه تم برپا شده است.

این نمایشگاه برآیند بیش از 4 ماه بررسی و کنکاش درباره عکس های جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران است که این نگاه صرفا زیبا شناسانه بوده و از ابتدا پیشینه تاریخی عکاسان کنار گذاشته شد و فقط آثار عکاسی آنها مرور و بررسی شده است.

در بخشی از بیانیه نمایشگاه لحظه ناقطعی آمده است: اگر عکاس خیابانی را شخصیتی بدانیم که به واسطه ی مواجهه اش با فضاهای شخصی دیگران در یک عمومی مانند خیابان به قاب های ذهنی اش دست پیدا می کند، عملکرد عکاس -ـ رزمنده های این مجموعه بسیار نزدیک به عکاسی خیابانی است؛ با این تفاوت که مواجهه ی عمیق آنها در این عمومیِ خاص (خط مقدم)، بسیار تابع شهامتشان برای نفوذ و احاطه به روح اتفاق های پرتنشِ جنگ است.

تحقیق و نمایشگاه گذاری لحظه نا قطعی توسط رهام شیراز مدرس عکاسی در دانشگاه و همیاری روزبه ملکی کارشناس ارشد رشته عکاسی صورت گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی نمایشگاه عکس با نگاهی زیباشناسانه به دفاع مقدس

برپایی نمایشگاه عکس با نگاهی زیباشناسانه به دفاع مقدس