مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1395 ساعت 11:302016-10-24پزشكي

مرگ سالانه 700 ایرانی با دارو


وی تاکید کرد که البته این موارد نسبت به مواردی که فرد دارو را به صورت تعمدی و با قصد خودکشی استفاده می کند، بسیار کم است.

در عین حال آمار مسمومیت تعمدی دارو در کشور ما بالاست.

به طوریکه 75 تا 80 درصد از مسمومیت های دارویی، مسمومیت اتفاقی نیست، بلکه مسمومیت تعمدی است و فرد با علم به اینکه دارو خطرناک است، مقدار بسیار بیشتری از میزان درمانی آن را مصرف می کند.

بنابراین بیشترین مسمومیت داروها مسمومیت ناشی از خودکشی است که تعدادی از آنها درمان می شوند و کسانی که نمی توان آنها را نجات داد همان 14 درصدی هستند که با مسمومیت دارویی از بین می روند.

به منش با بیان اینکه اغلب موارد مسمومیت پس از آموزش خانواده ها و جامعه، قابل پیشگیری هستند، گفت: بنابراین ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو، پس از نام گذاری هفته نخست آبان ماه به عنوان "هفته پیشگیری از مسمومیت ها" در سال 1385، با مشارکت تمامی معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی کشور و دیگر نهادها، هر سال اقدام به برگزاری فعالیت آموزشی- فرهنگی در این هفته می کند.

بر این اساس امیدواریم با حمایت مسئولان و با همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط با موضوع، به اصلی ترین اهداف برگزاری هفته پیشگیری از مسمومیت ها که ارتقای سلامت جامعه و کاهش مرگ ومیر ناشی از مسمومیت ها اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ سالانه 700 ایرانی با دارو

مرگ سالانه 700 ایرانی با دارو